پرسش و پاسخ

بعضی وقت‌ها این طور تصور می‌شود که بیماری‌های قلبی عروقی محدود است به بیماری‌های رگ‌های تغذیه‌کننده قلب یا همان عروق کرونر و آن هم فقط تنگی‌ این رگ‌ها.

در حالی که طیف وسیعی از بیماری‌ها در محدوده بیماری‌های قلبی‌عروقی قرار می‌گیرند و از جمله:

بیماری‌های مادرزادی قلب مانند سوراخ‌هایی که بین حفرات قلب وجود دارد، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، نارسایی قلب یا همان اختلال در عملکرد انقباضی و همچنین اختلال در پر شدن قلب، آریتمی یا همان اختلالات ریتم قلب، بیماری‌های پرده دور قلب یا همان پریکارد، بیماری‌های آئورت که بزرگ‌ترین شریان بدن است و از جمله اتساع این رگ، تنگی‌های شریان های اندام‌ها، ایجاد لخته در وریدهای پا و آمبولی ریه، فشار خون بالا، اختلالات چربی خون و …

و از جمله و بسیار مهم، اقدامات پیشگیرانه‌ای که می‌توان انجام داد برای تشخیص زود هنگام بسیاری از این بیماری‌ها و کنترل فاکتورهای خطری که می توانند باعث ایجاد این بیماری‌ها بشوند.

در این بخش شما می‌توانید سؤالات خود را درباره علائم قلبی و عروقی، بیماری‌های قلبی و عروقی، داروها و روش‌های تشخیصی و درمانی این بیماری‌ها بپرسید. سؤالات شما توسط پزشکان کلینیک بررسی شده و پاسخ آن به آدرس ایمیل شما یا شماره تلگرام ارسال خواهد شد.

بدیهی است در این بخش سؤال‌های کلی جهت افزایش آگاهی عمومی قابل پرسش و پاسخ هستند و چنانچه درباره بیماری خاص خود یا یکی از نزدیکان خود سؤال و مشاوره دارید، باید از «ارسال مدارک برای مشاوره» اقدام‌کنید.

 

    نام
    نام خانوادگی
    سن
    ایمیل*
    شماره تلفن
    (لطفاً از کیبورد انگلیسی استفاده نمایید)

    پزشک مورد نظر

    سوال خود را بنویسید *