منابع پروتئین کم چرب را انتخاب کنید

دکتر حسن ریاحی - دکتر رضا قنواتی تغذیه

منابع پروتئین کم چرب را انتخاب کنید

بهترین گزینه‌ها برای شما گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی کم چرب و تخم مرغ هستند. لبنیات را کم‌چرب انتخاب کنید. پوست مرغ را جدا کنید. ماهی منبع غنی از امگا سه محسوب می‌شود که می‌تواند تری‌گلیسرید را کاهش‌دهد.
ماهی‌های آب سرد مانند سالمون و دانه‌هایی همچون سویا و گردو غنی از امگا سه هستند. حبوبات، لوبیا، عدس و نخود هم منابع خوب پروتئین محسوب می‌شوند که بدون چربی و کلسترول میباشند. جایگزینی منابع حیوانی پروتئین با منابع گیاهی مانند سویا در همبرگر می‌تواند دریافت چربی را کاهش داده و دریافت فیبر را افزایش دهد.
پروتئین هایی که بهتر است انتخاب شوند: لبنیات کم چرب( 1%)، تخم مرغ، ماهی بخصوص ماهی های آب سرد، ماکیان بدون پوست، گوشت بدون چربی
پروتئین هایی که بهتر است انتخاب نشوند: لبنیات پرچرب، جگر، دل، قلوه، هات داگ،سوسیس و کالباس، بیکن، گوشت‌های سرخ شده

کم چرب